پخش زنده
عربي English
پنجشنبه 14 بهمن ماه 1395 ساعت: 08:2450
-
الف
+

انتقادهای اسکندری از جشنواره فجر/تئاتر برایم قداست دارد

به گزارش آی‌فیلم، ستاره اسکندری پیش از آنکه در قاب تلویزیون قرار بگیرد و یا تصاویرش بر روی پرده نقره‌ای برود، پا بر صحنه تئاتر گذاشته و با وجود اینکه در دنیای سینما و تلویزیون شناخته شده است اما خود را یک تئاتری می‌داند.

ستاره اسکندری در فیلم و سریال‌هایی از جمله، «مسافرری»، «ملاقات»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «هیس! دخترها فریاد نیم زنند»، «آقایوسف»، «شوق پرواز»، «فاکتور هشت»، «مرگ تدریجی یک رویا»، «نرگس»و ... به ایفای نقش پرداخته است و در این توانسته توانایی‌های خود را نشان دهد.

اسکندری با وجود اینکه با «دریاچه ماهی» به جشنواره فیلم فجر می‌آید ولی از نوع انتخاب فیلم‌ها شکایت دارد و جشنواره امسال را جشنواره محتاطی نامیده است. در ادامه گفت‌وگو آی‌فیلم با ستاره اکندری را می‌خوانید:

آی‌فیلم: خانم اسکندری شما در سه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما به فعالیت پرداخته‌اید.برای شما کدام جذاب‌تر است و کدام را ترجیح می‌دهید؟

اسکندری: بیشتر از اینکه در این سه حوزه علاقه مهم باشد به نظرم تخصص مهم است و اگر بخواهم به عنوان بازیگر به قضیه نگاه کنم ترجیح می دهم تفاوتی بین حوزه های مختلف نگذارم اما من بچه تئاتر هستم و خاک صحنه تئاتر را خوردم و از تائاتر رشد کردم و به تلویزیون و سینما رسیدم و به همین خاطر است که جایگاه تئاتر برای من فرق دارد و راستش را بخواهید تئاتر برای من قداست دارد.

آی‌فیلم: این قداستی که فرمودید از کجا نشات می‌گیرد؟ زیرا برخی بازیگران از تئاتر به عرصه تصویر راه پیدا می‌کنند و به کلی تئاتر را فراموش می‌کنند.

اسکندری: در تئاتر تفکر و اندیشه است که حرف اول را می‌زند و حکمفرمایی تعقل است و همین دلیل من را به تئاتر نزدیک‌تر می‌کند و در خصوص همکاران دیگه باید بگویم که علاقمندی‌ها متفاوت است و این دلیل نمی‌شود که کسی که با تئاتر معرفی شده در تئاتر بماند و شاید علاقه‌اش بیشتر در سینما باشد.

آی‌فیلم: خانم اسکندری شما برای جشنواره امسال سه فیلم «دریاچه ماهی»، «خانه کاغذی» و «ملی و راه‌های نرفته‌اش» را داشتید که دو فیلم اخیر یعنی «خانه کاغذی» و «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به جشنواره راه نیافتند و «دریاچه ماهی» به بخش چشم انداز راه یافت.نظر شما درمورد انتخاب فیلم‌ها چیست؟

اسکندری: به نظر من جشنواره امسال خواسته‌ است کمی محافظه کارانه عمل کند و فیلم‌هایی را انتخاب کردند که جای نقد و بررسی کمتری داشته باشد و به نظرم جای بسیاری از فیلم‌های انتخاب نشده در جشنواره سی و پنجم خالی است و  من امسال تنها با فیلم «دریاچه ماهی» در بخش چشم انداز حضور دارم. فکر می کنم حذف فیلم «خانه کاغذی» آقای صباغ زاده اتفاق خوشایندی نبود و این فیلم کاملاً استحقاق حضور در سودای سیمرغ را داشت واین مساله باعث شذد من بسیار ناراحت بشوم.

آی‌فیلم: در خصوص «دریاچه ماهی» کمی برای ما بگویید.

اسکندری: «دریاچه ماهی»، نگاهی به وقایع پس از جنگ ایران و عراق دارد که در آن چند خانواده با قصه های گوناگون در یک نقطه مشترک به هم می رسند. فضای این کار نیز به شکلی مرز بین رئال و سوررئال یا واقعیت و ورای آن است. به جهت همین فضا نکات ظریفی در کارگردانی کار وجود داشت که خانم دوستی به نظرم توانست از پس آن بربیاید. خانم دوستی نیز به عنوان کارگردانی که کار اولش است با دقت و وسواس خوبی این فیلم را به سرانجام رساند.

آی‌فیلم: همبازی شدن با خواهرتان «لاله اسکندری» در این فلیم چطور بود؟

اسکندری: این اتفاق بسیار جذابی بود که تا فیلم به صورت اکران عمومی در نیاید نمی‌شود از جذابیت‌های این اتفاق بگویم و اجازه بدهید بعدا در این خصوص صحبت کنم.

آی‌فیلم: امسال به سیمرغ جشنواره فکر می‌کنید؟

اسکندری: امیدوارم! ناگفته نماند که از انتخاب برخی داوران بسیار تعجب کرده‌ام زیرا انتخابشان به صورت تخصصی نبوده و همین یکی از ضعف‌ها مهم جشنواره سی‌وپنجم است.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر
+